פאנל: עולם הרווחה בתקופה של שינויים ביחסי הכוחות בין ההנהלה לעובדים

 

הפאנל המרכזי של הכנס עסק ב-"עולם הרווחה בתקופה של שינויים ביחסי הכוחות בין ההנהלה לעובדים"

הפאנל בהנחיית מר גיא כרמל מנכ"ל www.revaha.co.il  הפגיש את:

  • גב' ענת כרמלי סמנכ"ל משאבי אנוש סונול
  • מר ארן שדמי סמנכ"ל משאבי אנוש הום סנטר
  • מר חיים סהר מנהל רווחה ועד עובדים פלאפון

הפאנל החל בסקירה של מגמות עכשוויות בעולם רווחת העובדים שהציג מנחה הפאנל מר גיא כרמל.

הדגש ניתן על נושאים מרכזיים והשפעות על עולם רווחת העובדים בישראל בינהן:

·         התאגדויות עובדים ומעבר תקציבי הרווחה לידי העובדים

·         זמינות המידע (נגישות לדשא של השכן)

·         האטה (במשק)

·         מועדוני עובדים / אתרי הטבות לעובדים

·         פורטלים פנים ארגוניים

·         שוק תווי הקניה והשינוי הצפוי בהנחות

·         אתרי בחירת מתנות (מתנה, הוסף קבל, רכוש קבל)

·         ...חזרה למתנות לעובדים

·         היחידה הארגונית / הסניף למול כלל הארגון

עיקר הדיון עסק בהתאגדויות העובדים חדשות והשפעתן על עולם הרווחה והארגונים

בשנתיים האחרונות אנו עדים לגל של התאגדויות בקרב חברות רבות במשק הישראלי בין הארגונים ניתן לראות את: פלאפון, סלקום, כלל ביטוח, AIG, מגדל, הפניקס, בזק בינלאומי, ויזה כאל,לאומי קארד, בורגר ראנץ, נס טכנולוגיות, UPS, אלבר, פרטנר, HOT, האוניברסיטה הפתוחה, העוזרים הפרלמנטרים, פז, אמניר, לשכת עורכי הדין ועוד. אלו הם רק חלק מעשרות החברות והגופים שעובדיהם החליטו להתאגד ולצאת למאבק על זכויותיהם.

·         המצע המרכזי של וועדי הפעולה הקמים בחברות רבות במשק בימים אלה מדבר על:

o        בטחון תעסוקתי

o        חבילת התגמול

o        סל הרווחה של העובדים (לרבות סביבת העבודה)

o        ולא מעט על יחס אנושי / אוזן קשבת /פתיחות / לראות את העובדים

·         ההשפעה על תהליכי העבודה

·         תקופת המאבק

·         הדרך להסכם קיבוצי

·         הזינוק בתקציבי הרווחה

·         מה זה עושה לארגון

·         ההתנהלות הארגונית

·         עבודת הוועד והרווחה הארגונית

גב' ענת כרמלי הציגה את העבודה בסונול בימים אלו של דיונים על העברת השליטה בחברה כאשר קיימת מוערבות של הועדים (הותיק והחדש) בעשיה הארגונית בנושא הרווחה.

מר ארן שדמי התייחס לאופן בו מקיימים רווחה אארגונית בעולם הקמעונאות כאשר התקציב מצומצם. בדבריו שם דגש על פעילות הסניפים ומנהלי הסניפים במתן תושה לעובדים שיש מי שמקשיב להם ונותן להם מענה. לטענתו אלו מרכיבים חשובים במארג היחסים בארגון והשפעתם בה תרמת בי היתר ליחסי עבודה טובים ולכך שעובדי הארגון עדיין לא התארגנו.

מר חיים סהר הציג את הדרך שעשה ועד הפעולה בפלאפון עד קבלת הכרה כועד יציג ובהמשך לחתימת הסכם קיבוצי. הוא הציג את המודל המיוחד בו התקציב  עבר לועד העובדים והוא מנוהל במשותף עם הרווחה הארגונית.  מר סהר הציג את החשיבות שבמתן מענה לצורך אמיתי של העובדים הוורדת יוקר המחיה והמענה של ועד העובדים באמצעות יצירצ כח קניה והוזלת עלויות של רכיבים עקריים בתקציב ההוצאות של העובד.